20J COMPTE ENRERE

20 de gener, 2010

Resum de l'Assemblea General del 14 de gener


A continuació, us pengem l'acta de la darrera Assemblea General de Sant Boi decideix!, que va tenir lloc el passat 14 de gener al Saló Rosa de l'Ateneu Familiar.

--------------------------------------------------------------------

Resum dels acords presos a l’Assemblea de Sant Boi decideix! del dijous 14 de gener de 2010.

  1. Es va sotmetre a aprovació la proposta feta pel nucli de coordinació provisional que s’havia escollit a l’Assemblea de Cal Núria de nomenar en Ferran Cobo com a Coordinador General. Ningú manifesta cap opinió contrària i, per tant, en Ferran és escollit com a Coordinador General.
  1. En Ferran pren la paraula i fa diverses consideracions inicials:
    1. Deixa clar que la responsabilitat de Coordinador General és eminentment interna i en cap cas tindrà un paper extern.
    2. Comenta que en aquesta assemblea cal materialitzar la constitució oficial.
    3. Comenta que les responsabilitats no són estàtiques i que, probablement, quan es vagi avançant, hi haurà canvis, incorporacions, etc.
    4. Planteja un mínim de 250 voluntaris i voluntàries per a poder celebrar la consulta.
    5. El moviment ha de ser el màxim de transparent possible i, per això, es publicaran a la pàgina web els acords que es prenguin a les assemblees i els moviments econòmics que es facin, tant d’entrada com de sortida.
  1. Estructura Organitzativa:
    1. Seguint les recomanacions de la Coordinadora Nacional se sotmet a aprovació la creació de les següents comissions i els seus responsables provisionals, que s’aproven per assentiment:
      1. Comunicació, premsa i propaganda: Herminio Gàmez, Miquel Salip i Amadeu Alemany
      2. Voluntariat i formació: Andrés Castro, Pau Romero, Lourdes Escardívol i Ricard Ros
      3. Logística, infrastructures i informàtica: Núria Egea, Meritxell Salip i Jaume Sans
      4. Seguretat: Josep Parès
      5. Economia: Pau Mestres, Josep Parès i Jordi Garcia
    1. Es proposa un grup de tres portaveus, que també són aprovats per assentiment a l’espera de la confirmació de la tercera persona.
      1. Ricard Ros
      2. Andrés Castro
      3. És una noia que falta per confirmar que li sembla bé exercir de portaveu.

    1. Els responsables de les comissions passen a explicar les principals tasques de cada una d’elles, mentre es reparteixen uns formularis per a que la gent s’apunti a la comissió que més els motivi.
      1. Comunicació, premsa i propaganda
        1. Difusió i màrqueting.
        2. Transmetre un missatge clar i entenedor sobre el dret a decidir, sense prendre partit per cap de les opcions de vot. Es tracta de fer una campanya institucional de foment de la participació a la consulta.
      2. Voluntariat i formació
        1. Anar a buscar voluntaris i voluntàries per al dia de la consulta però també per tota la prèvia
        2. Formació al voluntariat
      3. Logística, infrastructures i informàtica
        1. Recursos materials i espais per a la campanya i el dia de la consulta.
        2. Gestió de tota la part més organitzativa del procés
      4. Seguretat
        1. Prèviament, establir un protocol de seguretat per al dia de la consulta
        2. El dia de la consulta, anar voltant pels col·legis per tal de vetllar pel correcte desenvolupament de la jornada
      5. Economia:
        1. Sense recursos econòmics no hi ha consulta.
        2. Es necessita un pressupost d’uns 0,10€ per elector/a, per tant, estem parlant, per anar tranquils, d’entre 8500 i 10000 euros
        3. Es treballaran diverses maneres de recollir fons (bons d'ajut, activitats diverses, etc.)
        4. Es treballarà perquè persones, entitats i partits polítics facin les seves aportacions.
        5. A cada assemblea hi haurà urnes per a que els assistents hi dipositin diners.
  1. Calendari:
    1. No som a temps d’organitzar-la ni pel febrer ni per l’abril
    2. La proposta del nucli de coordinació és el 20 de juny, però cal veure si a nivell de la Coordinadora Nacional es planteja una altra data, probablement el 13 de juny. Quan es tingui confirmat això, es podrà decidir.
    3. A mitjans/finals de maig s’hauria de començar la campanya de vot anticipat.
    4. A finals de febrer/principis de març es faria la presentació pública de la Coordinadora Sant Boi decideix!, amb un acte lúdic.
    5. Hi ha intervencions d’alguns assistents
      1. Respecte la data de la presentació pública
      2. Respecte la data de la consulta
      3. Respecte dels col·legis electorals i meses necessàries per a organitzar la consulta.

  1. Presentació de la pàgina web i el facebook de Sant Boi decideix!
    1. Es presenta l’espai web
    2. S’explica la difusió que s’ha començat a fer a través de facebook, amb publicació a tots els grups dels barris de Sant Boi i d’altres que tenen a veure amb la nostra ciutat.

  1. Altres:
    1. Es planteja si l’Ajuntament hi donarà suport. S’explica que es presentarà una moció i que, fins que no se sàpiga el resultat, no es podrà saber.
    2. S’explica que es farà la constitució legal de l’entitat Sant Boi decideix! per a tenir NIF i poder fer peticions i obrir un compte corrent.

La recollida de fons econòmics en aquesta assemblea, mitjançant les urnes que es van posar, va ser de 501€

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright 2009 santboidecideix.cat. . WP Masterplan Adaptat per:Josep Maria Comas